Статьи
19.01.2018 18:29

Следите за законопроектом №1107! (Часть 2)

Ожидается усиление ответственности за препятствование доступу к водным объектам в Украине, и хотя это не свяжет по рукам и ногам любителей высоких парканов вдоль рек, но попортит крови им немало…

В Законе Украины «Про місцеве самоврядування в Україні», статье 33, полномочия местной власти творцы законопроекта предлагают дополнить 13 подпунктом такого содержания:

«забезпечення відповідно до закону безперешкодного і безоплатного доступу громадян до узбережжя водних об’єктів для загального водокористування».

Аналогичная поправка была предложена в Закон Украины «Про місцеві державні адміністрації», в статья 21, где законотворцы предложили дополнить её пунктом 11:

«забезпечує відповідно до закону безперешкодний і безоплатний доступ громадян до узбережжя водних об’єктів та островів для загального водокористування».

Если подсуммировать возможные последствия принятия законопроекта, то чаши весов явно склоняются в сторону большинства граждан Украины. Он усилит ответственность за препятствование доступу к водным объектам нашей страны и хотя и не свяжет по рукам и ногам любителей высоких парканов вдоль рек, но попортит крови им немало.

Ко второму чтению законопроект был несколько видоизменен. Основных изменений три.

Первое: в статье 88 Водного кодекса часть тринадцатую заменили на две новые части и добавили «за рішенням суду».

Старая версия:

«Громадянам забезпечується безперешкодний і безоплатний доступ до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах в межах пляжної зони, а також до узбережжя річок, водойм та островів для загального водокористування, крім земельних ділянок, на яких розташовані гідротехнічні, гідрометричні та лінійні споруди, санаторії та інші лікувально­-оздоровчі заклади, дитячі оздоровчі табори. Перешкоджання такому доступу (в тому числі шляхом влаштування огорож або інших конструкцій) на землях прибережних захисних смуг, наданих в користування, чи справляння за нього плати є підставою для припинення права користування землями прибережних захисних смуг.»

Теперь новая редакция:

«Громадянам забезпечується безперешкодний і безоплатний доступ до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах у межах пляжної зони, до берегів річок, водойм та островів для загального водокористування, крім земель охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-­захисних зон та зон особливого режиму використання земель, а також земельних ділянок, на яких розташовані:

  • ­гідротехнічні, гідрометричні та лінійні споруди;
  • ­об’єкти підвищеної небезпеки, об’єкти і види діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку;
  • ­пансіонати, об’єкти реабілітації, спорту, санаторії та інші лікувально­-оздоровчі заклади, дитячі оздоровчі табори, що мають відповідні передбачені законом документи на споруди та на провадження відповідної діяльності;
  • ­об’єкти природно­-заповідного фонду, об’єкти культурної спадщини.

Обмеження доступу громадян у будь-­який спосіб (у тому числі шляхом влаштування огорож або інших конструкцій) на земельних ділянках прибережних захисних смуг, що перебувають у користуванні юридичних або фізичних осіб, чи справляння за нього плати є підставою для припинення права користування земельними ділянками прибережних захисних смуг за рішенням суду».

Новая правка расширяет перечень запрещенных зон доступа (объекты повышенной зоны опасности, заповедники, т.д), что, в принципе, благоразумно, учитывая, какой вред может нанести человек себе и природе в таких местах.

Также правка возвращает лишение земельного участка в компетенцию суда. С одной стороны, это может затянуть процесс отчуждения участка у нарушителя закона, с другой – утвердит его «капитальнее».

Вторая значительная замена. В статье 62 Земельного кодекса Украины, в части о демонтаже незаконных ограждений или конструкций, убрано словосочетание «юридичними особами або громадянами».

Старая редакция:

«5. У прибережних захисних смугах не допускається влаштування огорож або інших конструкцій, що перешкоджають доступу громадян до узбережжя річок, водойм та островів у випадках, не передбачених статтею 60 цього Кодексу. Такі огорожі або інші конструкції демонтуються їх власниками (особами, що їх встановили) протягом десяти днів після одержання письмової вимоги органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, а також можуть бути самостійно демонтовані органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами або громадянами. …».

Новая редакция:

«4. У межах пляжної зони прибережних захисних смуг забороняється влаштування огорож або інших конструкцій, що перешкоджають доступу громадян до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах, крім випадків, передбачених законом. Такі огорожі або інші конструкції демонтуються їх власниками протягом десяти днів після одержання письмової вимоги місцевої державної адміністрації чи виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради. У разі невиконання такої вимоги зазначені огорожі або інші конструкції демонтуються за рішеннями місцевої державної адміністрації чи виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради. …».

Третье изменение – значительное увеличение штрафов за ограничение беспрепятственного и бесплатного доступа граждан к берегам в Кодексе Украины про административные правонарушения, в статье 60 «Нарушение правил водоиспользования». Также вычеркивается упоминание «должностное лицо» в Законе, что уравнивает штрафы как для простых граждан, так и для должностных лиц.

Сравните – старая редакция:

«Обмеження безперешкодного і безоплатного доступу громадян до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах в межах пляжної зони, а також до узбережжя річок, водойм та островів для загального водокористування крім випадків, передбачених законом. – тягне за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб у – від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Новая редакция:

«Обмеження у будь­-який спосіб безперешкодного або безоплатного доступу громадян до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах у межах пляжної зони, а також до берегів річок, водойм та островів для загального водокористування, крім випадків, передбачених законом, – тягне за собою накладення штрафу – від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Такие значительные штрафы, – от 3.400 грн до 6.800 грн, – увеличат шансы отвадить любителей ограничивать доступ гражданам к берегу реки или моря.

Согласно данным официального сайта Верховной рады Украины, после правок от 7 апреля 2015 года, только спустя более, чем два года, 3 октября 2017 года  законопроект №1107 был снова внесен в повестку дня сессии Верховной Рады Украины. На вчера, его еще не рассматривали во втором чтении и в целом.

Редакция газеты «Лица» пыталась узнать у депутатов-­инициаторов законопроекта, коими выступили шестеро «свободовцев», а также у главы профильной комиссии ВР Анатолия Дырива и его секретаря Остапа Еднака о дне голосования по законопроекту №1107.

Большинство депутатов проигнорировали наши просьбы, как и их помощники. Единственным, кто ответил на сообщение, был инициатор законопроекта Юрий Бублик:

«За висновком Головного комітету законопроект було включено до шостої та станом сьогодні і сьомої сесії Верховної Ради (Постанова ВРУ №2149­VIII від 03.10.2017 «Про порядок денний сьомої сесії Верховної Ради України восьмого скликання»).

Про причины такой двухлетней задержки депутат редакции не сообщил.

«Лица» продолжают следить за судьбой законопроекта. Далее будет.

Следите за законопроектом №1107! (Часть 1)

Максим Красиков

1004