Новости
14.01.2020 10:49

Міськрада Дніпра значно збільшила фінансування «новин» про себе

Бюджет на «джинсу» зріс у цьому році, порівняно з 2019-м, на 70%.

У 2020-му році на замовні новини про мера Дніпра та Дніпровську міську раду у бюджеті міста закладено 57.508.566 гривень.

Для порівняння: у 2019 році на «висвітлення діяльності Дніпровської міської ради, її виконавчих органів, структурних підрозділів, підпорядкованих комунальних підприємств (установ, організацій та закладів), посадових осіб і депутатського корпусу, їх окремих ініціатив, проектів та іншої соціально-значимої інформації, шляхом розміщення рекламно-інформаційних матеріалів, публікацій в мережі Інтернет, на регіональних та всеукраїнських інтернет-ресурсах» витратили 33.910.000 гривень.

Про це повідомила представниця Інституту масової інформації (ІМІ) Валерія Мальченко в межах проєкту «Мережа медіаспостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House.

«Серед інших ознак перешкоджання свободі слова – зростаючий бюджет на висвітлення діяльності Дніпровської міської ради. Протягом 2019 на це з бюджету витрачено 33 910 000 гривень. Гроші на висвітлення діяльності отримували п’ять з семи міських телеканалів: 34 телеканал, NobelTV, 11 Телеканал, 9 канал, Телеканал «Відкритий». За умовами тендерів до висвітлення діяльності входить також розміщення сюжетів у новинних випусках.

Також гроші на висвітлення у 2019 отримували три національних інтернет-ресурси (obozrevatel.com, kp.ua, censor.net.ua), понад півтора десятки місцевих (dnpr.com.ua, opentv.media, nashemisto.dp.ua, gorod.dp.ua, dnepr.info, dp.vgorode.ua, 056.ua, dnepr.express, dpchas.com.ua, afishadnepr.com.ua, 34.ua, gorsovet.com.ua, dnepr.news, dv-gazeta.info) і друковані видання: «КП в Україні», «Днепр Вечерний», «АРГУМЕНТЫ И ФАКТЫ», «ЗОРЯ»-Город», «Наше Місто», «Вісті Придніпров'я», «Горожанин плюс», «Теледом», «Телескоп», «Теленеделя».

На висвітлення діяльності міськради у бюджет Дніпра у 2020 році закладено 57.508.566 гривень», – пише Валерія Мальченко.

ДОВІДКА

Джинса – це оплачений матеріал, журналістський або прес-служб, спрямований на поліпшення або ж створення позитивного іміджу політичній партії, окремому політику або людині, державній структурі, др., та не позначений як реклама зрозумілим для переважної більшості людей чином.

Нагадаємо, у 2016-2017 роках на Дніпропетровщині за бюджетні кошти різних розпорядників було опубліковано мінімум 5.299 матеріалів «джинси».

Зокрема, за бюджетні гроші дніпровцям розповіли, як «Борис Филатов отказался декоммунизировать «сиськи» на Новом мосту», а також, що «В Днепре состоялся съезд партии «Укроп».

958